lørdag, oktober 24, 2009

Vakre Wales

Denne uka har jeg oppdaget et lite paradis,
vakre Pembrokeshire i Wales.
Vi bodde i den lille landsbyen Solva,
på en av de lokale pubene, Ship Inn.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Det hører med til historien at jeg fant Solva ved en tilfeldighet,
i en artikkel i et ukeblad.
Der var det fortalt om en norsk dame som bodde i Solva,
hun testamenterte det meste hun eide til landsbyen og dens beboere.
Vi traff forresten David,
naboen som arvet katta hennes.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tiden i Wales brukte vi til turgåing, det var flotte turstier overalt.
Det ble mye gåing langs klippene,
og til tider kunne det være litt nifst
for en med tilløp til høydeskrekk.
Vill og vakker natur, flotte strender og idylliske fiskerlandsbyer.



Idylliske Solva



Her vandret vi på stier langs klippene.



Her er "hovedgata" i nedre del av Solva. Vi ser også Ship Inn, puben der vi bodde.

4 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Så flott et sted, og så annerledes natur enn det vi er vant til. Skulle gjerne tatt en tur......

God søndag til deg!

Grete sa...

Ja, der hadde jeg helt sikkert kommet til å følt meg hjemme.. så veldig trivelig ut :-))

Helen sa...

Så spennende å oppleve nye steder i England. Jeg tipper det er fine hager der også.

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for en veldig hyggelig kommentar på bloggen min.Kjekt att du vil være med på konkuransen min.Så flink å kreativ dame du er.Så fin en blogg.Kommer tilbake å tar en titt hvis det er greit.Ha en riktig fin Onsdag.Bodil...