torsdag, august 12, 2010

Det er ikke rare greiene akkurat.....

Som tittelen røper så er det ikke rare greiene i år,
og med det mener jeg i drivhus og i hage.
Et lite brukket ben i ankelen og 6 uker i gips kan vel ta det meste av skylda.
Av og til er det da greit å ha noe å skylde på, ikke sant?
Det siste jeg gjorde før bruddet var et faktum, var å så frø.
Jeg sådde tomat,agurk og vannmelon, og frøene spirte,
små planter ble til store planter,
selv om jeg ikke kunne yte den "service" de fortjente.

Tomatplantene var de som vokste aller raskest.
Masse frodige blad og noen få blomster.
Det blir ikke akkurat noen rekordavling,
men en smak kan det vel bli.
Blomstene er ihvertfall flotte når en kommer nært innpå dem.

Så var det vannmelon.
Her måtte jeg "fly" fra blomst til blomst
med en liten myk kost for å bestøve dem.
Vakre blomster her også,
for ikke å snakke om de flotte, flikete bladene.


Her er et lite resultat av bestøvningen min.....


     ....og her er en litt større utgave,
        på størrelse med et eple akkurat nå,
               men forhåpentligvis blir det en forandring på det.

 
På vei til og fra drivhuset
nyter jeg synet av disse flotte revebjellene.
De krever ikke noe stell,
bare står der i all sin prakt og overskygger det faktum
at hagen min i år er  det største villniss en kan tenke seg.
.....men til neste år, trur eg.....
Ha ei fin helg alle sammen, med eller uten ugress.




1 kommentar:

Bossa sa...

Hei på deg. Så kjedelig med gips midt på sommern da.... Synes du har vært flink jeg. Fine bilder også. Ha en suuuuper helg. Klem :O)