mandag, juli 12, 2010

Lofoten / The Lofoten Islands

For første gang i mitt liv
har jeg vært så heldig å få reise til
Lofoten.
Aldri har vel jeg vært så langt nord i mitt eget land.
I en alder av 60 var det jammen på tide
at jeg fikk ta del i denne nytelsen det er
å få besøke denne fantastiske landsdelen
(sjøsyken over Vestfjorden er allerede glemt).  
Fantastiske ville fjell, midnattsol,
hvite strender,asurblå sjø
og en fantastisk frodig flora.
Reiseselskapet var 5 flotte damer med
et upåklagelig godt humør
og stor interesse for fotografering. 
Latteren satt løst til tider,
så uka vi tilbrakte på herlige Skrova
 vil bli husket som en latterfylt uke.
Gjentagelse frister.
Takk til alle dere som jeg var så heldig å få reise sammen med.
Her kommer et knippe bilder fra turen,
bilder som viser litt av mine inntrykk.

 Here are a few photos from the week I stayed in
The Lofoten Islands.
It was absolutely fantastic.

Wild mountains, white beaches,
azure blue sea, midnight sun
and an amazing variety of wild flowers.






Ingen kommentarer: