mandag, juli 12, 2010

Løvetann / Dandelion


Løvetannas frøhode har bestandig fasinert meg,
slik en perfekt eleganse og presisjon.
Hvert frø plassert så nøyaktig der de skal være
for å danne denne flotte kula.



The dandelions seed ball has always fascinated
me, such a perfect elegance and precision.
Each and every seed are placed so precisely
where they need to be to shape this elegant ball.



       

....jeg er ikke fullt så entusiastisk når løvetanna invaderer hagen min....
....I'm not quite so enthusiastic when the dandelion invades my garden...

2 kommentarer:

Helen sa...

Så vakre bilder både i dette innlegget og i det forrige. Jeg er også imponert over løvetanna, og har funnet ut at den ikke skal få ødelegge hagegleden min selv om den titter opp litt for mange steder.

Tussilago sa...

Fantastiske løvetann-bilder, virkelig flotte som kunstverk!!
Fine bilder fra Lofoten også.
Dere skulle dratt til Lofoten via Vesterålen..så har dere fått se enda mer spesiellt flott natur ( kan si det fordi jeg bor her)..og hadde sluppet sjøsyken over Vestfjorden.
Havnet tilfeldig innom bloggen din og trives her. Du lager mye flott...den koften du har startet på er fantastisk. Spesiellt gøy fordi du bruker et gammelt mønster! Slike mønstre får man ikke tak i lenger vil jeg tro.
Fortsatt god sommer til deg!