onsdag, juli 23, 2008

Det var en gang ei lita jente.../ Once upon a time there was a little girl...


Dette er meg for sikkert 55 år siden,med dukke og flagg. Jeg husker godt at dukken var hovedsakelig til pynt. Den hadde kropp fylt med sagmugg,noe som var vanlig den gangen. Jeg vet ikke,men det ser ut til at det kanskje kan være 17.mai siden jeg har med flagget på bildet. Jeg regner med at min mor hadde sydd både kjolen,kåpen og kanskje til og med hatten. På føttene har jeg gummistøvler med en fin farget kant øverst.





This is me for about 55 years ago,posing with my doll and a flag. I can remember really well that the doll was mainly for looking at. The doll had a body filled with sawdust,quite usual at that time. I'm not sure,but I think maybe it's 17th of May (Independence Day) since I've got a flag there. I would think that my mum made the dress,the coat and maybe even the hat. On my feet I've got wellingtons with a nice coloured edge at the top.

6 kommentarer:

Aud Jorunn sa...

Søt var du, og søt er du.
Du "hell" deg godt

Sigrunn sa...

Hell mæ godt ja, kan skjønn d. Men søt å søt, d vet æ no ikkje da.

Helga sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helga sa...

Sorry Sigrunn, I spelt Ruben incorrectly - I must have had my German hat on! I could not delete it as I do not know how!!!! Maybe you could send me an email detailing how to delete a blog entry after it has been published.

Sigrunn sa...

To Helga.
When you log in you can go to the comment and delete it. Just click on the dustbin.

Sigrunn sa...

Hi helga. I can see you have deleted the comment. It's a pity really, I liked what you said about me on that photo and Ruben....