mandag, oktober 13, 2008

Høst / Autumn




Selv om jeg synes at høsten egentlig er en trist årstid,så må jeg bare glede meg over masse fine farger i naturen. Det starter med den fine røsslyngen,den gir meg den første høstfølelsen. Senere blir det alle de vakre fargene på høstløvet,masse gule,rustbrune og røde nyanser blandet med det som måtte være igjen av grønt. Innimellom alt dette finner vi en uendelig mengde med forskjellige sopparter. Her er noen få utvalgte som ble observert i forrige måned.
Klikk for større bilder.

Even if I think the autumn is a sad time of the year,I still enjoy all the beautiful colours the nature gives us now. It starts with the heather,that gives me the first feeling of autumn. Then all the leaves turn into all different shades of yellow,rusty and red, all mixed with what there is left of the green. In between all this we find a lot of different types of mushrooms. I spotted these last month.
Click to enlarge the photos.

2 kommentarer:

Hverdagstanker og sånn sa...

Oi, oi... så flotte soppbilder du har - mye fint å finne om høsten også spesielt når en leiter litt!

hvorfor ikke... sa...

JA, høsten er en fargesprakende tid. Jeg er et skikkelig høstmenneske, jeg, da!