onsdag, oktober 01, 2008

To engler / Two angels





Denne nydelige engelen i keramikk klarte jeg ikke å stå
imot da jeg var i Warszawa.Jeg måtte bare ta den med hjem.

I just couldn't resist this beautiful angel when I visited Warszaw.
It had to come home with me.







Dette er en annen engel. Hennes navn er Magdalena og sammen med sin mann,Hubert, gjorde hun alt hun kunne for at vi skulle ha det bra mens vi var der. Tenk at de tok seg av 10 gærne,fremmede damer. De tok oss med til gamlebyen,viste oss severdigheter og var med oss ut for å spise. På lørdag tok Magdalena oss med til Lazienskiparken der vi hadde omvisning i palasset. Vi traff Magdalena kl 12 på dagen, og hun forlot oss ikke før kl 8 om kvelden etter å ha gått rundt flere timer i gamlebyen.
Her har vi noe å lære folkens. Det er ikke sikkert vi hadde stått parat og brukt fritiden vår på 10 fremmede polakker.



This is a different angel. Her name is Magdalena,and together with her man,Hubert, she did all she could to make us feel welcome. They used their spare time to show us places in the old city and they took us out to eat. On Saturday Magdalena took us to the Royal Lazienski Park where we had a guided tour in the palace. We met up with Magdalena at 12 noon and she didn't leave us till 8 in the evening after having walked about in the old city with us. I just wonder, would we do the same to 10 strange foreigners? I think we've got something to learn here.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Selv takk Sigrun

Jeg gjenntar gjerne en slik tur !!!
Vi hadde en aldeles strålende tur. Bare glade damer som kosa seg.
Vi fikk oppleve mye.
Så takk alle damer som var med, vi trenger en slik langhelg.......
Fine bilder og beskrivelser Sigrun!!!!

Hilsen Turid

Anonym sa...

ddgdddffd

Anonym sa...

Tusen takk til deg og Sigrunn, og for fin beskrivelse.Føler nesten at jeg har vært på tur igjen.Og jeg tror det er noe i ordtaket:en god latter forlenger livet!
Takk til dere andre som var med på turen og som gjorde turen til det den ble:en kjempe koselig tur med mye latter,opplevelser og glede.Blir gjerne med dere på tur en annen gang også
Hilsen Asbjørg

Anonym sa...

Tusen takk til Tove og Turid- dere er de fødte Turoperatørene, og herved fast ansatt.
Arti å gjenoppleve turen gjennom denne flotte beskrivelsen som du Sigrun har laga- det var som å være der igjen...
Eller takker jeg alle sammen for en arti tur- det var hærlig å le så masse- selv om det tok noen dager før stemmen min ble optimal igjen!
Margaret